13. mars 2011

Lage fotball i RC...

Starter med å forme RC som en ball, må la stå slik at den er "tørka". Holder å la den stå til dagen etter. Må stå ute, ikke kaldt.
Så tok jeg bare å trekte den med Sukkerpasta, (hadde litt vann på slik at SP ville sette seg fast) dette bare for å få den "glattere" og få dekt rundt og lagt litt ekstra der det trengs...
Så kjevler jeg ny SP , denne gang litt tykkere tykkelse...( har også litt vann på her for å få SP til å lime den fast) Her bruker du håndflata (slik du ville holdt den om du skulle drikke vann fra hånda di) , starter på toppen og glatter deg nedover... løft SP slik at du ikke får krøll.
Helt til du kommer i bunn...
Her ser dere jeg har ikke fått helt rundt, men det gjør jo ikke noe siden den skal stå på kaka. Som du ser så er det 2 bretter der, den klipper jeg bort. Så er det bare å jobbe med SP\en til det er glatt.  
Så er det bare å lage mønster til fotballen, jeg bruker bare en plastkniv til dette, eller du kan bruke en Cutting wheel tool. Slik som Denne f eks.

Mønster til fotball finner du HER

Litt jobb med det mønsteret, men blir bra tilslutt .)

Slik ble den på kaka da :)













Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar