17. januar 2012

Prøvd ut noen oppskrifter...

Jeg lagde noen kaker til bursdagen min og jeg ville bake noe jeg ikke har bakt før. Man bli litt lei sjokoladekaker, men jeg lagde også punchbollene jeg pleier å lage. Egentlig var de vel mest til svigermor for hun er vill etter disse .) Hun ble glad da jeg pakket ned endel slik at hun fikk med seg hjem. :)

Oppskriftene jeg prøvde kom fra Manuelas blogg, jeg har da prøvd meg på Manuelas Oreokake og en gulrotkake.
Her er det Oreo kaken, jeg hadde liten tid til pynting, så det ble bare en "vanlig" Oreokake.
Jeg har ikke det store behovet for å pynte mine egne kaker så innmari :)
Kaken heter Oreo Dream cake og du finner oppskriften hos Passion4baking. Du finner den HER.
Kaken ble godt mottatt, selv om den er VELDIG mektig forsvant halve kaken :) Har idag hatt rester med på jobben og den forsvant raskt. Jeg har mange kakeglade kollegaer, så jeg vet hvor jeg kan sette igjen rester :)

Minuset med denne ( ikke at det direkte er noe minus da)  er at det tar TID å lage denne... det er jo 4 forskjellige  "steg" å lage den... Men det er VERD det tilslutt  <3



Så laget jeg gulrotkaken... jeg er så lei meg for jeg har mistet den beste oppskriften ever. Den fikk jeg av en kollega da jeg jobbet på en fabrikk på Hurum. Jeg fant den da jeg ryddet i oppskriftene, men nå finner jeg den ikke :(  den var skikkelig saftig og god. Håper jeg finner den igjen :)
Jeg valgte da å prøve Manuelas sin Heavenly Carrotcake, du finner oppskiften HER

Jeg prøvde å farve kremen orange, men den var litt tørr (farven altså) så dere ser at den ikke er pisket ut. Var redd for å piske kremen for mye :)
Kaken var lett å lage, så det gikk fort. Kanksje den må stekes litt lengre enn hva oppskriften sier. Jeg stekte den i 2 stk 20 former.

Jeg lagde bare en porsjon med krem, ville kanskje laget 2 neste gang og da ha i flere lag + da lagd roser rundt hele. Eller så skulle jeg lagd striper rundt kanten slik at det ser ut som at det er stilker på blomstene på toppen :) Eller lage remser i grønt opp langs kanten. Enkel og dekorativ pynt :)


Ja jeg ville nok bakt denne igjen, de få som smakte den synes den var god. Noen synes kremen var for søt. Lite av denne kaken ble spist så den havner i fryseren til en annen anledning :)


Synes begge oppskriftene er verd å prøve igjen .)

Happy baking :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar