23. februar 2013

Juhuuu.. I`m getting married :)

I fjor den 23 juni gikk min kjære ned på kne på Midtsommerfesten i Sande. Der var det endel band som spilte, men hovedbandet var Plumbo .) De sto bak oss når min kjære gikk på kne .)
Det kom til og med i Drammens Tidene av det var et frieri på scenen :)
Å bli fritt til foran 1500 mennesker er ikke bare bare.. :) Jeg lo og hulket om hverandre :)

Sommeren i fjor satt jeg med beinet høyt og var skikkelig dårlig, eneste gleden da var å shoppe på ebay :)
Jeg gikk igjennom hvilken farve vi skulle ha i bryllupet.. grønt ?? .. rosa .. nei jeg er ikke spesielt rosa av meg.. lilla.. turkis.. nei dette var en farve som går igjen i de fleste bryllup.
ORANGE, er en farve jeg ALLTID har elsket... da jeg sa det til min samboer, grina han på nesen.. så han er ikke helt happy for farven, men engasjerer han seg ikke når jeg spørr må jeg jo bare ta avgjørelsen .)

Her er hva de sier om bruder som velger orange i sitt bryllup :) 

Orange Weddings. Brides who use orange for their weddings are said to be spontaneous, bold, daring and trendy. This color is very stimulating and inspirational yet warm and inviting.

Kjolen har jeg allerede kjøpt, den henger trygt hos en venn .)  Jeg har valgt en søt kjole som passet kroppen min , ikke lett når man har noen kg for mye. Men kjolen fikk meg til å føle meg slankere og en fin midje .)

Kanskje en orange kjole ?? :) Jeg har valgt en Ivory kjole, tror nok min kjære hadde rygget om jeg kom i denne .)


Brudebuketten skal Arnes kusine Line lage,
men her er noe som jeg liker...


Jenter som er kraftige blir også vakre bruder... jeg trodde ikke at jeg skulle bli så fin i en brudekjole. Da Wenche og jeg dro første gangen til en brudesalong, var valget mitt en coctail kjole, jeg skulle ikke ha brudekjole nei .. !!! Men etterhvert greide de å overtale meg til å prøve.. og da jeg fikk på meg en kjole til 13 000 så kom endelig smilet frem .)
Så jeg fant vel ut at jeg også fortjente å se ut som en skikkelig brud .)
Som dere ser så liker jeg enkle kjoler, og kjoler som ikke er så store i skjørtet. Jeg som er kort og tettbygd ( haha en fin måte å si at man er stor :) ) synes ikke jeg kan ha kjoler med skikkelig store skjørt. Men jeg skjønte ikke helt hva en designer sa her om dagen at de som er små må tenke stort ??? Har da ikke tenkt å se enda større ut enn det jeg er..
Har med overlegg lagt inn bilder av kjoler av store damer her, for jeg ser alltid at det er tynne sylfider som det er mest bilder av når noen legger inn bilder...
Jeg legger inn realiteten for meg selv :)
Foruten av det første bildet her, men det er kjolen jeg mener å vise frem .)






Sko er noe jeg sliter med... ser etter orange Converse som jeg kan bruke på kvelden.
Jeg har vonde bein, + kneet mitt, så jeg kan ikke gå i for høye sko. Ser for meg at profesjonelle dansesko er gode å ha på beina. Men det var den hælen da som ikke må være så høy... har fått lånt meg noen sko, som ikke er høye så vi får se...
Elsker denne farven :)



men går nok for lyse ... vi får se :)




Her er noe jeg henter inspirasjon fra når det gjelder decor..

Elsker denne.. 


                                                                Stilig...           og tradisjonelt..

Velkomssdrink :)


Herlig...

Siden vi skal ha festen i et partytelt blir dette noe lignende.. men ikke orange duker da.. runde bort kommer an på hvor mange gjester som kommer..



Bryllupskaken er et spørsmål ja... jeg skal IKKE lage den selv, det skal min kjære venninne Mirjam som driver Kakemomsen i Sande gjøre. Jeg er heldig som får en profesjonell til å lage denne.

Jeg elsker den som er på bildet over her, men min sambo er ikke enig når det gjelder orange på kaken. Så det må lures på ett eller annet sted på kaken .)
Jeg vet den skal være forkantet, ikke marsipankake..
Her er noen jeg liker da .)


 Jeg har veldig lyst å ha et candy bord, men vet ikke helt om det er smart. I og med at det er sommer, så er sjansen for varme ( jada, været SKAL slå til bra den dagen :) !! ) ganske stor, ikke smart med sjokolade da.. :)


Dagen er  15 juni, den har min forlovede valg, det er dagen etter bursdagen hans. Han er så redd for å få kjeft for at han skal glemme bryllupsdagen. Så her har han sikret seg veldig .)
Bryllupsreisen vår går til Las Vegas, 4 uker med å kose oss med venner, og så skal vi kjøre til California og besøke venner <3
Gleder oss masse til å dele dagen med familen og venner. Og til de som venter på invitasjon, så kommer den snart <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar