2. november 2011

Demo av Sverre Sætre...

I dag har jeg vært i Oslo på demo av konditor Sverre Sætre ferdigheter .) SS er en skikkelig gogutt fra Trønderlag, morsom å se hvor engasjert han er når han forteller om sjokolade og pynting av kaker. Jeg har egentlig aldri brydd meg særlig om sjokoladepynting, men morro å få tips om hvordan man lager det.
Vi fikk god informasjon og smakene sjokoladen gir, avhandling om dette kommer IKKE her, da jeg ikke husker halvparten engang :)
Men bilder kan jeg vise dere .)

Her viser han oss hvordan man lett ( jommen sa jeg smør) man kan lage pynt i sjokolade.... cluet er bare å ha riktig sjokolade !! 

Han demostrerte hvordan man lager roser og frukt i marsipan. 

Sjekk den skiftnøkkelen? Den laget han av en geleform, bestående av 40 gelatingplater ,4 dc sukker og noe vann...husker ikke helt. Retter dette når jeg får vite hva det er. Gjøres på samme måte som gips på en måte. 


Og blide Torill var meget klar til å skjære i kaken .)


ÅÅÅ jadda vi fikk også smake :) ...mmmmmm deilig :) 



Og her er stjerne konditoren og meg .) ....
........men det burde vel stå meg og stjerne konditoren .) 


Takk for en hyggelig kveld til alle jentene som var der :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar