30. november 2011

Nydelig bringebærmousse


Jeg er av person ganske kresen og veldig opptatt av riktig smak. Derfor skal det mye til for at jeg blir fornøyd. Så når jeg finner noe så holder jeg meg mye til det, eventuelt til jeg prøver noe som er enda bedre. :)
Manuela fra Passion4aking har så utrolig flotte oppskrifter og denne kommer fra henne. 
Denne er super som dessert OG som fyll i kaker. 

Du trenger: 

  • 100 g ferske jordbær eller bringebær
  • 3 ss sitron juice
  • 4 gelatin blad
  • 2 dl sukker
  • 4 dl kremfløte

Varm bringebær eller jordbær i en kjele sammen med sitron juice og 1 dl sukker i cirka 5 minutter. 


Legg gelatin bladene i kaldt vann i 5 minutter. Etter 5 minutter tar du gelatin bladene ut av vannet, presser alt vann ut og legger dem i bringebær / jordbær røra.
Fjern kjelen fra platen med en gang.


  Rør det godt sammen og la det hvile litt slik at bringebær røra blir stivere. 
Kan settes kaldt, men da må du ikke glemme den..:)

Pisk opp kremfløte sammen med resten av sukkeret (1dl) sukker ...

 og rør forsiktig inn bringebær røra...

 Jeg bruker ikke mixeren for denne jobben, her bruker jeg bare vispen og gjør det for hånd.

Sett det hele kaldt i noen timer.


Her er moussen klar til å bli fylt i en kake :) 

ÅÅÅÅ jeg elsker denne... man kan jo bruke den frukten/bæren man liker selv da. 
Takk Manuela for en herlig oppskrift :) <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar