6. september 2012

Piratbursdagen til Tomine

Tema bursdager blir og er veldig populært, spesielt morro er det å lage kaker som har tema til bursdagen.
Tomine er ei lita jente som elsker rosa, og ville ha pirat tema på bursdagen sin. Hun greide til og med å levere smokken sin til Kaptein Sabeltann i sommer .) Flinke jenta :)


Her er det en 25 cm form i bunn. Annas sjokoladekake med sjokoladefrosting i. Trekt i sukkerpasta som er farvet  med Rose fra Wilton. Pirathodene tegnet jeg etter et jeg fant på nettet. Lagde først 5 sorte , så 5 hvite som jeg la oppå de sorte. Passet på å få det sorte litt frem slik at det ble mere markert. Jerg har brukt spiselig tusj for å tegne på munn og øyne.




Pirat kista lagde jeg slik :
Stekte en 20 cm form med kake. Skjærte kantene av sidene.
Slik som dette:
Det hvite blir kista og det brune blir lokket.
Fyll den firkantete delen om du skal ha fyll i den. Skjær 2 like papp plater ( helst de med sølv og gull på hver sin side) sett den ene kakedelen på den ene og sett kjølig.
På det andre brettet smører du litt krem slik at kaken ligger på og ikke sklir av. Da skal kaken legges oppå, den med buen opp selvfølgelig :) Sett kaldt og etterpå smør med smørkrem( eller det du bruker)
Når den største delen er kald, kan du skjære en firkant i midten slik at du kan "fylle" den medgullmyter og smykker (perlebånd).
Så må du trekke begge delene. Jeg brukte marsipan på begge disse. Så la jeg til detaljer etterhvert.
Jeg la myntene i "hullet" før jeg la på lokket på kista. Jeg brukte en skarp kniv til å lage 2 små hull i lokket under ( i det brettet kaken ligger på) , så puttet jeg 2 tannpirkere i disse hullene og så satte jeg den på kaken. Perlesmykkene danderte jeg på kaken etterpå.

Håper dette var forklarende nok :) Bare å spørre om det er noe uklart <3



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar