14. desember 2012

Oppskrift på tørre vafler...

Jeg har vokst opp med at hver jul baka mamma tørre vafler ( må le litt da jeg fortalte det til Arne.. han lurte på om vi laget vanlige "vaffelkaka" ( som vi si i nord)  og tørka de :) :) :) )

Så i år fikk jeg oppskriften av mamma.. fikk den først på en kakeside, men det viser seg at det er akkurat samme oppskrift .) 



SÅ her er oppskriften : 

 

1/2 kg potetmel

250gr sukker

250gr smelta smør

 4 egg 

3 ts bakepulver

 

... del eggene, visp eggeplommene og sukkeret... ha i vekselsvis smeltet smør (avkjøl litt) og potetmel.

 tilslutt ha i stivpiskede eggehviter .)

Siden jeg glemte å ta bilde under tilberedningen av deigen, ble det bare dette bildet .) 

 

Deilig røre :) 


Et variert resultet til første gangen å være .



Tørre vafler skal være lyse, men da jeg måtte kaste det gamle vaffeljernet, og gå over til det nye, var det vanskelig å få de lyse.. noe med termostaten der gitt !!  Men de er ikke brente ihvertfall :)


Første slag i boks.. kan nok hende det blir bare dette og men her skal det deles med mor ellers blir det bare kastet :)

En knakanes flott FørJulstid ønsker jeg dere alle !!

Så må dere ikke glemme Jule Giveawayen jeg har på bloggen !!

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar