16. desember 2012

Oppskrift på kokosmakroner

Ikke mange kakene jeg gidder å lage til Jul, men kokosmakroner lager jeg til min samboer. 

Dette er ikke min egen oppskrift, fant den på en annen blogg, men husker dessverre ikke hvilken :( Beklager blogger :( 

 

Oppskriften er : 


4eggehviter

200 gr kokos

200 gr sukker


Alt haes i en tykkbunnet kasserolle: 

 

 Varmes opp, skal ikke kokes !!! 

 

Legges på plate med litt mellomrom da de "eser" litt ut: 


 



Stekes i ca 8-10 minutter ( mine måtte 10 minutter) på 200 grader.

Da ser de slik ut: 

 



Her er resultatet av 12 eggehviter : 

 


Disse er kjempelette å lage, så bare å sette igang .)

Mitt 2.slag ... eller kan jeg si 3.. pepperkaker, tørre vafler og dette. Børres Kransekake ligger i fryseren :) 

 

God jul !! 

 

 






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar