9. mars 2011

Rice Crispy... I love it... I just have to say..

Ok, jeg må innrømme jeg er sukker gal.. og jeg elsker marshmellows... da jeg var i USA fikk jeg dilla på Rice Crispy.. det er laget av frokostblandingen med samme navn og det er Kelloggs som produsere denne. Du får frokostplandingen på Meny , Ultra og Ica. Noen Kiwi kan nok hende har det også.
Dette er et snack, men man kan også bruke det til å forme til,skal vise dere det i en annen tråd.  Det er dette Cake Boss bruker når han "fyller" ut kakene sine. Når han bygger figurer osv.
Jeg vet at endel kakebakere bruker en annen frokostblanding, jeg får meg bare ikke til å prøve å lage den med noe annet engang. Dette er det som er den EKTE Rice Crispys :) 
Så du trenger dette :
 Oppskriften er :
  • 150 gr. Rice Krispies® cereal
  • 42 gr. usaltet smør ( eventuelt kutt ut saltet om du bruker vanslig smør)
  • 1/8 ts salt
  • 285 gr Marshmallows, helst små da det tar litt tid før store smelter.
  • 1/2 ts vanilla extract (jeg brukte pulver denne gangen)

Så starter vi med å smelte smøret i en kasserolle på svak varme :
Ha i MM, her har jeg kuttet de i 2 da det tar lengre tid å smelte de når de er så store..
En ting å huske er , MM MÅ være FERSK, mine sto ute litt og ble tørr, derfor fikk jeg problemer.
De blir vanskeligere å smelte...
Her ser dere de har startet å "heve" seg litt...

Men jeg jukset litt og tok det over til microen, som også er en mulighet :
Tålmodighet er en dyd sier de ... Av og til ikke hos meg .)
Her er MM smeltet : 
Da er det på tide å ha i RCèn... bland godt, dette er litt klin da...
Rør raskt men også forsiktig, ellers knuser du frokostblandingen.
 Når dette er godt blandet , smører du en form med et tynt lag med smør, eller legger det på et bakepapir.
Skal ikke settes kaldt, så la stå ute til den er stivna og så kan du skjære i firkanter eller bruke pepperkakeformer for å lage figurer.
Jeg skulle bruke denne massen til å lage en fotball, så min ble seende slik ut :
Men dette er slik de ser ut fra hvor jeg har hentet oppskriften  HERFRA

Jummy...Elisabeth og barn elsker denne .)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar