6. august 2011

Kake med båt..

Fikk forespørsel om jeg ville lage en kake med en spesiell båt på... tenkte masse på hvordan jeg skulle gjøre det. Jeg fant en plastikk båt på Nille, kosta meg 10 kr .) Rev av toppen og fylte med marsipan. Skjærte ut for å ha plass til stoler osv. Lot den tørke noen dager før jeg fortsatte med å gi den tilbehør.
Kaken inneholder bringebærmousse, sjokoladekake selvfølgelig .) med sjokoladeganashe og sukkerpasta.
Prøvde å lage bølger, ble vel ikke helt slik jeg så for meg men...

Nesten så jeg gleder meg til dette fuktige været er over, det er slitsomt å bake kaker. Til og med sukkerpastaen svetter :(

Da kaken ble hentet var det striregn og fuktig, så skjermen foran knakk jo selvfølgelig. Så jeg måtte bruke gelatinplater får å lime på. Håper bare det gikk bra da kaken skulle transporteres et stykke. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar