18. oktober 2011

Endelig skjer det jeg har planlagt noen år...

Denne skohylla, fikk jeg broren til en venninne av meg fra Tofte til å lage.
Jeg tegnet bare hvordan jeg ville ha den og han laget den etter  mine tegninger.Ideen fikk jeg etter å ha bodd i USA i over et år, siden jeg har så enorm skodilla, måtte jeg jo bare ha noe som det kunne bli mere orden i. Og fikk jo ikke med meg en hylle i kofferten fra USA... :)

Dette er skikkelig treverk, så den er tung som bly.

Da vi flyttet hit vi bor nå, skjønte jeg tidlig at jeg ikke fikk plass til den.
For vi gjorde yttergangen mindre enn den var (større bad), så den sto i en annen gang i noen år.
Jeg har hatt SÅ mange planer om å male den, men "orken" har ikke vært der.  Det siste året har den stått gjemt (HAHA) i stua i mørket.
Til STOOOR irritasjon!!
Så da min kjære reiste bort fant jeg tidlig ut at her skulle jeg gjøre ting...
Her er den før maling :)


Her ser dere signaturen til møbelsnekkeren Per Ole Justad....er en stund siden :)
Jeg husker at PO laget sine egne møbler, helt fantastisk arbeid den "gutten"/mannen gjorde.


Grunnet den med heftegrunn :
DET var slitsomt det.. tror jeg brukte nesten 3 timer bare på det første laget...


Her er den ferdig med 1 malingsstrøket. Den er malt med en farve som heter Refleksjon.


Og her ser dere hvordan den står nå. Har fylt litt mere i den som ukeblader og andre pyntegjenstander.
Jeg er veldig fornøyd og det var faktisk samboeren min da han kom hjem igår. Han synes jeg har vært flink :)

Meningen er at jeg skal ha DISSE kurvene i ytter hyllene (de hvite passer perfekt) , men TROR dere Ikea har disse nå ? Neida, jeg var der lørdag , og ingen kurver :( Ble så irritert, jeg blir ikke tålmodig når noe går imot noe jeg har planlagt :)
Men etter en tlf til Ikea fikk jeg vite at de ikke kommer til butikken før i januar /februar. Så jeg får bare være tålmodig. :)
Hva synes dere ? Kunne jo ikke kaste denne eller gi den bort, er glad for det :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar