22. januar 2012

Dåpskaken til Aksel 220112

I 2011 fikk jeg en liten "request" å lage Babyshower kake til en bekjent av min samboer. På nyåret tok mamman til Aksel kontakt med meg og lurte på om jeg ville lage dåpskaken til Aksel. Klart jeg ville det.

Her ser dere babyshower kaken:
                                                                                
Hun ville ogå ha en jeg tidligere hadde laget, men med en stooor smokk i stedet for baby.
Det skulle være sjokoladekake med sjokolademousse i, og trekt med sukkerpasta. Samme som BS kaken.

Det er litt synd med mousse ( min erfaring) at de siger litt når det blir for tungt.. dåpskaken ble faktisk 11 cm høy. Og da blir det jo tungt etter hvert... kan nok hende jeg nesten gang må ha mere gelantin i slike kaker.
Fargen skulle være mørkere enn lyseblå for å stå i stil til båndene på kjolen. 

Det er første gang jeg har laget en slik smokk, måtte lage noen for å se hvordan de ble. Dette ble den peneste.
Jeg har trillet de båndene rundt for sugar gunnern min ville ikke ta SP , sleit med å få den ut .)

Teppet har jeg bare laget av kant utstikkere, enkel måte å lage noe dekorativt .)


Gratulere med dagen Akel :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar