12. februar 2013

Dåpskake til en liten løve som heter Arwin...

Mamma`n til Arwin tok kontakt med meg fordi hun lurte på Bryllupskake i april, men det endte med en dåpskake som skulle helt til Trondheim :)
Hun hadde egentlig bare ønske om putekake  og en løve i blått og navnet til dåpsbarnet.
Siden den skulle den lange veien til Trondheim, ble det sjokoladekake, enkelt og greit .)

Det er så mange flinke kakebakere så denne ble til med litt inspirasjon fra flere.
Det vises litt dårlig, men den er hvit under.
Ser ihvertfall at jeg skal kjøpe meg en "rope" form, var vanskelig å få de pene OG lime de på kaken.
Men etterhvert gikk det bra .)



Grunnen til at det skulle være en løve er at dåpsbarnet lagde små lyder som minner om en løvebaby :)
Den skulle være i blått.


En rangle for å lage den mere dåpskake "aktig", du finner fremgangsmåten på Iselins kaker,
 linken er HER


Bokstavene har jeg laget fra denne formen, som du kan kjøpe HER 
Du finner andre typer her hos Festfabrikken


Synes det gjorde seg litt med en liten bamse på hjørnene .) Her ser du også litt under kaken, at den er 2 farvet .)


Takk for at jeg fikk lage kaken til Arwin <3
Godt den kom seg helberget til Trondheim :)





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar