28. desember 2013

Sjefen`s kjempegode rundstykker !!

Her får du en oppskrift på kjempegode rundstykker !
Jeg fikk oppskriften av sjefen min ifjor da vi hadde julefrokost på jobben.
Og nå er det hans faste oppgave å bake disse, så i år hadde han laget dobbelt av disse :)

Jeg personlig er mere glad i fersk gjær så det brukte jeg i mine. 

Oppskriften er som følger:
1 kg hvetemel
1 pk tørrgjær
6 dl melk
125 g smør
2 ss sukker
1 egg
1 ts salt
1 egg til pensling
Sesamfrøm eller lignende.
Smelt smør og avkjøl.
Lunk melken
Ha egg i bakebollen, tilsett melk, smør, sukker og salt
Rør gjær i blandingen
Bland det hele med melet
Sett til heving til ca dobbel størrelse! 

Stekes på 225 grader i 10 – 12 min



                                         Jeg hadde veldig dårlig tid, så jeg kaldhevet disse natten før julebrunchen vår.

                                               Den beste attesten kom fra mine nevøer, disse var skikkelig GODE!!! 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar