9. desember 2013

Rickenbacker gitar

Denne var en skikkelig utfordring, må innrømme at jeg ble litt nervøs da jeg fikk oppdraget,
ville jeg greie det? Kikket på mange bilder og fant til og med en kake som var av samme type. Så denne er hermet litt av den andre, med litt forskjellige forandringer.
Dette er en meget stor kake, de fikk nok endel kake igjen da den skulle serveres til 35 personer, men ville nok si at den ville holdt til ca 50 ihvertfall.

Kaken består av:
sjokoladekake ( laget av speltmel)
Hvit ostekrem
mandelbunn
sjokoladekrem

Altså en konfektkake rett og slett. Trekt i marsipan. Hovedfarven har jeg marmorert med en mørkere farve for å få treverket å synes.




Endel forarbeide ble det, måtte få min mann til å lage et større brett, og det måtte trekkes med både papp og aluminiumsfolie. Brettet ble vel ca 65 cm langt og 40 bredt. Dvs dette gikk ikke inn i kjøleskapet.




                          Så kaken måtte lages i 2 deler. Tok for meg selve kassen først, så halsen.
                    Tok ikke så mange bilder underveis, men her ser dere litt hvordan jeg gikk frem :)

                              Rett før de skulle hente den så satte jeg kakene sammen og laget strengene.


                Det var ihvertfall en meget fornøyd mann som gikk ut av kjøkkenet mitt med kaken .)





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar