15. september 2013

Den lykkeligste dagen i mitt liv...

                                                    WARNING! laaaaangt innlegg :)

...var da jeg fikk Arne som min mann
Det er allerede 3 måneder siden vi giftet oss, men jeg har ikke vært helt i bloggehumør :) men endelig er det her :)
 <3 Det var en helt antastisk dag. Skal prøve å vise dere endel bilder, men noen ganger så må man nesten være der for å se og føle hvordan det var.
Hadde jeg vist hvor travelt dagene skulle bli før selve dagen , hadde jeg nok jobbet hardere for å være ferdig, men takket være mine forlovere som hjalp masse så ble alt i boks etterhvert :)
Endel ting skjedde fredag som gjorde at vi ikke var ferdig i lokalet før 00.45, DA var vi på vei hjem for å bare legge oss...
Jeg var så heldig å ha en forlover som er frisør, så takket være henne fikk jeg ordnet håret og sminket meg. Takk kjære Eva :)
Min barndomsvennine Anita sørget for at kjolen ble snurpet på .) Vi fikk dessverre ikke tatt noen bilder på morran, da tiden bare løp fra oss <3
klokken 12 kommer min bror for å hente oss og kjøre oss til kirken. Vielsen foregikk i Filtvedt Kirke.
Vi hadde valgt å bare være forlovere og oss i kirken, men kirken var jo åpen for alle så noen få hadde møtt opp.
Jeg var ikke nervøs før vi gikk ut av døra hjemme, men da jeg sto der alene foran kirkedøra så ble jeg skikkelig nervøs.. kjente at beina såvidt holdt meg.. men her var det bare å puste inn i magen og komme meg inn...
Det var veldig rart å gå opp kirkegulvet alene.. jeg så såvidt hvem som var der, men den jeg så i mellom tårene  mine var min kjære som sto der å gråt.. han var så nydelig der han stå... vi gråt begge , kjente hulken tok meg, prøvde å ta meg sammen, men det var vanskelig :) Vi så bare hverandre vi, min kjære og jeg <3
Vielsen gikk fort, plutselig var det over og vi kunne gå ut .)
Her er noen bilder fra Kirken <3

                                                                  Endelig gift <3
                                     Våre forlovere Anita, Eva, meg <3 Arne, Tore og Rune :)
                                                     Kirkebildene er tatt av min bror Ørjan <3

                                   Så var det de proffesjonelle bildene tatt av Hanne B. Dhali-Lund :)
                                          Bildene er tatt ved Filtvet Fyr, rett ved Villa Malla :)

                                                                           
                                                                             
                                                                                 


                                    Det er så mange flotte bilder at det er vanskelig å bare velge noen få :)

                                          Så hadde vi vår sermoni ute med alle gjestene...
                                                             Våre forlovere :)

                                         Pappan min og meg :)

  Vår Baldakin var ikke lett å holdes oppe i vinden, da vi ankom tidligere på dagen for å levere noe lå denne  strødd utover :( Vinden var mektig sterk, men våre vakre hjelpere fikk den opp igjen <3

                                        Min svigerinne Aina og svoger Øivind leste fra Bibelen: 
                             Stilige menn ! Pappan min, mannen min <3, hans forlovere Tore og Rune.

Min flotte venninne Signe sang 2 sanger til oss, og når hun da velger 2 samger som betyr masse for oss så kommer tårene... rart hvor mange tårer man har på en slik dag <3
                                                                 Tårene bare rant...

Så da ble utgangsmelodien "Vålerenga kirke", det var IKKE planlagt, men brudgommen er veldig fornøyd :)

                      Vi er så heldige over å få muligheten til å feire dagen vår i slike vakre omgivelser,
                                                           jeg bare elsket denne dagen !
                                   
                                            
                                                  Min  vakre Signe <3 Takk for vakker sang <3
                                                                 Litt detaljebilder må til <3
                                                          Min orange frosk måtte vises <3
                 Elsker det enkle, så dette ble brudebuketten min, takk vakre Line for at du laget denne !!
                                               OG for ikke snakke om dekorasjonene inne...

                                                           Skoa mine var et populært motiv :)

                                                       Her er noen bilder fra "teltet" :)




                                     Alle gjestene fikk en gave, menn slipsnål og damene veskehenger.

Velkomstdrink må selvfølgelig til...

                                                                    Litt gjestebilder :           
                                       Den pakken der var meget spesiel, som ikke kan gjengis her,
                                   men om dere ser på uttrykket til Frode så har de det veldig morro :)
                                                                  Vakreste sted på jord !!!

                                                                     I love this place...






                                                                  Litt bilder utpå kvelden:
                                                                   Min onkel og tante <3



                         ...og det ble MAAANGE kyss/klem på kinnet siden min kjære stadig stakk av !!
                                                 Arne holdt en mege flott tale til meg! <3
                                         Til og med jeg reiste meg opp, nervøs men greide meg :)
                                                Og onkel Arnfinn "steva" talen sin, kult !!
                                         Arne fikk gjennomgå han også da.. til og med pappa fikk snike seg til en klem...

Oppstilling med nesten alle søskenbarna mine, manglet Kristian og Chanette, dere var savnet! 
 Mine flotte nevøer Pål, Trym og Lars. (det jeg angrer mest på nå er skikkelige familiebilder, det er jeg veldig lei meg for at jeg ikke husket på å få tatt :(  Men ikke noe å gjøre med det. )
                                       
                         Vår flotte og gode bryllupskake, laget av min gode venninne Mirjam (Kakemomsen)
Tusen takk til dere som bakte kaker også, satte veldig pris på det. Vi hadde ikke mange kaker, men det er jeg glad for , det ble MYE kake igjen. Det tok svigermor med til hjemmet der pappan til Arne er. Godt man kan glede de eldre. <3



                                                   Så var det å gjøre seg klar for brudevalsen :)

                                           
                                                Mange som koste seg på dansegulvet :)

                        Våre flotte profesjonelle bartendere Calle A. og Linda W. som holdt
                                             baren oppe for våre gjester, en stoooor takk til dere !!

                                               Vår fantastiske flotte Toastmaster Kjell-Cato Løvås

                      Våre fantastiske flotte kokker, Kjetil G. og Guro S.S. som laget all maten,                                                                                      har  dessverre ikke bilder av de :(

   Takk til Lene og Eva  som lagde all karamellpuddingen !!

Takk til Arne`s kusine Line M som hadde ansvar for alt med blomster. Evig takknemelig for all hjelp ! Og en ekstra takk til Dag Ragnar B som hjalp Line med alt dette. Ikke er de bare utdannet blomsterdekoratører, men hos selveste Finn Schjøll også :) Line jobber hos Sætre Blomster og Dag Ragnar hos Finn Schjøll. Så her var ekspertisen absolutt tilstede ! Takk for fantastiske blomster til bryllupet vårt.



Her er noen av de firmaene vi brukte :
Grønsand Gjestegård  falt vi begge for tidlig, så vi booket der i fjor sommer. Her får dere kjempeservice og er været på din side en fantastisk opplevelse. Vi elsket alt her, de sto på pinne for at vi skulle ha en flott dag. Ingenting var umulig for dem :) Så dette stedet kan absolutt anbefales !

Partyplanner er Drammens beste utleiebyrå om du skal ha en fest eller bryllup, her fikk vi leie stoltrekk , bar og drapering til teltet. Hadde vi ikke gjort det hadde det ikke blitt så pent som det ble, jeg er meget glad for at vi gjorde det :) Festfabrikken leverte orange muffinsformer, slik at alt sto i stil :)


Kakemomsen leverte flere kaker til oss i bryllupet vårt, jeg gav henne et bilde av hva jeg ønsket, vi ble enige om fyll og jeg tenkte ikke mere på det, stolte 1000 % på Mirjan og hun leverte som alltid. Les denne linken så ser dere hennes bloggeinnlegg. Takk snuppa, glad i deg !!

                                                       Og sist men ikke minst : Fotografen vår !
Hanne Birgitte Dhali-lund er en kollega av meg som er utdannet fotograf. Super service og proffesjonelle bilder ble det. Vi er veldig fornøyd. Morsomt logobilde .) Trykk på navnet hennes så finner du kontaktinfo :)


Da håper jeg ikke at jeg har kjedet deg med alle bildene fra dagen vår :) Det er ikke så lett å bare velge noen få bilder når man har så mange å velge i :)
Da håper jeg at jeg har husket på alle, takk for at dere stilte opp!!

Takk for at du stakk innom for å titte :)

1 kommentar:

  1. Aldeles nydelig , ALT <3
    Gratulerer så masse igjen og Lykke til på Livets seilas <3 Klem

    SvarSlett