13. april 2011

Mangt å velge i...

Når det gjelder vaniljesmak så var jeg bare klar over 1 boks jeg..i laaaang tid :) ... det var den vanlige blå boksen fra Freia. Men så begynte jeg å bake for fullt til venner og familie, og etterhvert plukka jeg opp at Tørrleifs Vailjesukker var bedre enn Freias sin. Så det er den jeg har brukt i langt tid, og jeg bruker bare den nå.
Jeg har også prøvd å lage min egen vaniljekestrakt. Den flaska som det er tatt av er laget av rum og vaniljestenger. Den andre har jeg laget av vodka og vaniljestenger.  Disse har nå stått i over 8 uker og er klar til bruk :)
Jeg har fulgt med masse på bloggen til Manuela (HER) og hun bruker mye vaniljestang. De jeg pleier å kjøpe er fra Tørrleifs også. Den koster 31 kr, men hos Coop har de 2 stk til 28 kr. Men jeg tipper det har med kvaliteten å gjøre også. Jeg har ikke prøvd å kjøpe på ebay, men jeg vet noen gjør det og.

Jeg har også prøvd vanilje ekstrakt og jeg har prøvd vanilje paste. Begge smaker godt i bakeverk :) De siste to har jeg bestilt på ebay.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar