29. oktober 2012

En tur i Bergen... PS: MANGE bilder :)

Jeg har vært på en herlig tur til Bergen by, vi startet planleggingen veeeeldig tidlig, for slike turer blir fort dyre.
Men FOR en nydelig helg vi hadde.
Jeg startet tidlig morgen 4.30 , rask dusj og bussen dro 5.50 fra Drammen til Torp.
Landet i Bergen ca kl 09..
Her ser dere hvor sneen har lagt seg allerede... Nydelig!

Etter 3 timers venting på Flesland, ankom de andre jentene. Jeg ventet på Elin, Kristin og Cathrine. Cathrine hadde jeg aldri møtt, men jeg skulle dele hotellrom med henne :) Og det gikk veldig bra :)
Her er jentene etter at vi har hentet bilen til Kristin, måtte jo få plass til all bagasjen :)

Noen bilder fra vakre Bergen by:


Et bevis på at Bergen viste seg fra skyfri himmel, helt utrolig vakkert !!

En "liten" fisk ble solgt levende fra et kar...

Her skulle vi samles og spise på kvelden.



 Skal man på Fløybanen var det greit å bytte sko .)

Det var laaaaaaang kø til Fløybanen, det var siste dagen av høstferien der OG nydelig vær så det krydde av mennesker i byen. 

Sjekk den utsikten da..



Cathrine stiller opp på bilder .) 

Det ble litt mat på kvelden med andre kakejenter :

Søte og snille Elin fra Elin Designcakes tar seg litt dessert :)

Så var det dags med kurs på lørdag :

David fra David Cakes fra Liverpool var verdens hyggeligste mann, så blid. Dumme meg skjønte jo ikke at det ikke var lov å ta bilder under undervisningen, men jeg rakk å ta dette før jeg fikk "kjeft" hihi :) 


Cathrine og meg er klare for å bli undervist.. litt trette på morran men KLAR :)


Utstyret er i orden !!


Her har David pyntet kakene May Britt laget, det var noen nydelige kaker. Spesielt sjokoladekaken og Banan cakepopsene.  hmmmm nam nam .) <3
Og de hadde jo tenkt på de som er ikke kan spise gruten så det var kaker for de også <3

Vi stimlet om kakene :)


Må vise dere hvor flott det var der , og SOLA skinte HELE helgen !! Nydligste helgen ever <3


Kate er i slaget .) Hun har siden  The Flying cake ,holder til i Bergen <3

Cathrine ser litt  betenkt ut her, men tror det var FULL konsentrasjon hos de fleste. For det var ikke lett å gjøre dette om man ikke har erfaring.. er bare å øve øve <3

Vakre og flinke Elin igjen, dette kunne hun gitt !! 
 Snille og vakre Kristin <3


Til slutt alle kakene.. fotograf tid :)


Fikk jo diplom da :) Verd å ta med seg gitt :)

Har lånt noen bilder fra David Cakes sin Facebook side. Med tillatelse fra han !! :)


Et bilde med alle kursdeltagerne og kakene våre :) Bilde lånt fra David Cakes.



 Klar for søndag ?
Øygunn hadde nå husket sjokoladen sin, det er viktig for energien :)

 Bildet er tatt fra kursrommet.. nydelig ?? :)

Ny dag og da skal vi lære å lage denne :
(Bilde er lånt fra David Cakes sin side. Denne laget han den søndagen.) 

Her har vi startet.. utrolig når man skal være flink så søler man vann på "kaken", men heldigvis så skulle vi jo dekke over dette med blomster .)  Ser så lett ut med snirkler og snorkler, men jeg lover dere det er ikke lett første gang :) Men øvelse gjør mester <3
 Kate like ivrig idag også <3
 Morro å møte Hilde, hatt henne som venn på Facebook i ganske mange år, men aldri truffet hverandre før nå :)

Det begynner å snirkle seg til...

 Mesteren selv :)
 
DYP konsentrasjon ja... 


  Mange flotte kaker, igjen, et utgangspunkt i det han lagde, men ingen kaker like.


 Jadda, måtte jo ha bilde med mesteren igjen .)

Lånte noen flere bilder fra siden til David:


Takk til alle jentene jeg traff , til May-Britt som arrangerte dette.
 ( her finner du nettsiden til May- Britt : Farmors Festkaker, hun holder til i Bergen)
 Til David, Ed og Gosha.
 Dere er alle fantastiske mennesker. <3
Takk til Cathrine som ville dele rom meg meg uten å kjenne meg. Håper du overlevde helgen :)

 A BIG HEART to you all !!! <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar