22. oktober 2012

Når alt går galt pga været...

Det har vært stille fra meg, men mange andre ting har tatt min tid så dessverre har ikke bloggen og det å legge ut kaker vært prioritert, beklager det. Men nå kommer noen kaker etterhvert.
Fikk en mail fra min forlovedes nieses barndomsvenninne ( puh :))som lurte på om jeg ville lage dåpskake til hennes sønn. Sa jo ja da jeg hadde mulighet å hjelpe henne.
Jeg sa at jeg ikke var så glad i å lage marsipankake nå pga fuktigheten i været, men det var det hun ville ha så jeg sa nu ja da .) Hun tilbydde seg enda å reise til Pals å kjøpe den marsipanen som skal være bedre i fuktig vær... at jeg bare ikke fikk henne til å gjøre det angrer jeg veldig idag. !!!!!!!!!!!!!!!

Alt gikk galt den dagen.. pynten var laget, det var bare å sette igang med kaken.
Kakene så greie ut da jeg lagde dem, de var bare ikke helt riktig fasong :). Da hun hentet de så sto vi å snakket litt sammen, så dro de. Etter 45 minutter får jeg telefon fra henne, og en tekstmelding med bilde av kaken.. så ut som kaken holdt på å eksplodere og marsipanen hadde revent :( :( :(

Dere kan tro jeg var lei meg.. men etter en samtale med mamman, så hadde jeg en bunn i fryseren, hadde heldigvis krem og alt for å lage ny kake til dem. Det ville jo vært utrolig kjedelig å sette en kake som så slik ut på kakebordet i en dåp..
Desverre var det mange kakebakere som sleit i det tidsrommet. Dette var utrolig kjedelig for meg, og det har aldri skjedd før.
Men slike ting skjer, heldigvis tror jeg vi klarte å redde dagen med ny kake :)
Må vel si at jeg fortsatt får vondt i magen når jeg tenker på dette.
Og jeg skriver dette innlegget for å vise dere at det er ikke alt som går på skinner for oss kakebakere :). Alt er ikke perfekt alltid <3

En liten trøst er at de synes kaken var god da, de hadde kost seg med masse kake på kvelden. 

Her ser dere noen bilder da .)
Denne var den som "eksploderte" ...






Her er den jeg lagde dagen etter, litt bedre utseende på denne da :)
Skarpere kanter..








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar