27. oktober 2013

Red Roses...

Denne kaken ble jeg spurt av Monica om jeg ville lage .)
Alle kakebakernes DRØM; gjør det du vil , pynt som du vil og smaker som du vil :) Takk Monica for at du stolte på meg :)
Monica og Kim giftet seg i Italia i september og nå har de hatt 2 selskap her hjemme med kaker jeg har laget.
Føste kaken kommer i et annet innlegg :)

Jeg bestemte meg for firkantet kake, lager alt for mange runde .)
Bare noen dager fær bestemte vi farvene, rødt og sølv.
Så var resten opp til meg .)
Sakte men sikkert kom designet i hodet mitt... røde roser på toppen.. og dette boblemønsteret på sidene.
Aldri laget det før så det var morsomt å prøve noe nytt.

Bunnen er 25 cm, sjokoladekake med bringebær/sjokoladekrem i ett lag, så bringebær og vaniljekrem i 2 laget.
Toppen er 20 cm ( skjærte av 0,5 cm på alle kantene for å få den litt mindre pga boblemønsteret ville ta endel plass. Sjokoladekake med bringebærmousse i 2 lag.

Rosene har jeg laget på små tannpirkere, så disse er ikke store.
Toppen har jeg laget ved å ta en klump marsipan, som jeg trekte med rødmarsipan slik at man ikke skal se igjennom rosene. Så satte jeg rosene rundt denne klumpen, jeg prøvde å starte nederst, men da gikk det med så mange roser at jeg gikk tom.. så jeg startet med en rose på toppen og satte 5 roser rundt denne , så 11 roser rundt nederst :)

Skal jeg være kritisk til meg selv, noe jeg liker for da higer jeg etter bedre neste gang .) , så er boblene på første rad siget noe sammen på nederste kaken. Så nederste rad er smalere enn øverste.
Da har jeg lært det :)  

Vanskelig å bare velge et bilde, så ble et lite utvalg .)









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar