1. juli 2012

Gyldne Vegas Vanilje

Jeg leter stadig etter gode oppskrifter å prøve ut. Jeg fant en, men den har jeg gjort litt om for å passe meg.
Dette er gode vaniljemuffins, som ikke blir tørre rett etter at de er avkjølt, ei heller dagen etter eller dagen etter der .) Disse er ikke kompakte, men luftige.
De er veldig lette å lage, så hver gang jeg har laget de har jeg glemt å ta bilder... jahooo... :)
Kjempegode med hvit sjokolade/ostekrem eller sjokolade fudge krem. Sikkert gode med masse andre frostinger også :)



Her er oppskriften :) :
Gir 12-15 stk

190 gr mel
6 gr bakepulver
4 gr natron
4 gr salt

 2 egg
165 gr sukker
1,5 ts vanilje ekstrakt
125 ml rapsolje
125 ml melk
1/2 ts edikk

Bland mel, bakepulver natron og salt.

Ha edikken i melken og sett til side 3-5 minutter

2 egg vispes sammen i mikser ( ikke eggedosis), ha i sukker og visp litt til.

Ha i vanilje ekstrakt og oljen, visp videre.

Sett maskinen på lav hastighet, ha i halvparten av melblandingen, mix til blandet , ha i halvparten av melken, så resten av melet og så resten av melken.

Hell røre i formene, 2/3 full.
Jeg har veid de også og  CA 55 gram er en fin tommelfinger regel :) Jeg mener og huske at jeg målte ca 60 på disse og dere ser jo at det har blitt en kul på de.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar